+ Reply to Thread
Results 1 to 9 of 9

Thread: Det är bara förlorare som synar

Jag funderar på det här med vad vissa säger att proffsen gör "de antingen höjer eller lägger sig, de synar inte".
    Jag brukar själv oftast spela den där passiva limpstilen, ni vet man synar missar floppen checkfoldar, syn-miss-fold, syn-miss-fold, syn-träff-satsar-alla lägger sig-vinner tre spänn.
    När man spelat i tre timmar och missat allt och inte vunnit en pott medan tomtarna rakar in 126 spänn med Q-3 off för toppar börjar man ju bli förbannad.

Är det någon av er spelare som spelar den här aggressiva höj eller lägg stilen? och hur funkar den isåfall för er?

Uzelezz

Jag förmodar att du syftar på no limit samt short hand?
    Jag försöker spela så aggressivt som möjligt och det är bra mycket enklare att göra det online jämfört med live. Det brukar gå bra, men man blir lättläst om man spelar tight/aggressivt så det har gett bäst resultat för mig när jag spelar löst/aggressivt.

Det behöver inte vara fel att syna, utan tvärtom. Räknar du pottoddsen och har implicita odds i tankarna så kan en syn vara ett bra alternativ om man inte vill satsa allt för mycket på en draghand.

Hola boys!
    Jag spelar endast SH och har gjort rejalt manga hander sa har manga timmar i ryggsacken. Har gatt over mer till HU senaste tiden, men still manga timmar SH

(hur manga timmar ar det igentligen pa ett dygn ? lol)

Jag har senaste 6 manderna svangt rejalt fran att spela hyper aggressivt som jag alltid gjort pa SH bord till att dra ner mina CB rejalt, och framforallt beroende pa vad kort flopen slar, inte som tidigare CB alla flopar som jag dragit upp pre flop for att forsvara min action, jag har ocksa andrat rejalt pa vardet av mina bet till betydligt mindre nar potten byggs storre, och det har fungerat markligt bra.

Att syna ar IMO inte jatte fel sa lange man vet vad man gor och det passar bordet man sitter pa, men i rimliga mangder och sa lange du har en pot. hand att knacka stora kort med och mot spelare som du vet betalar om du traffar. Annars ar det meningslost, IMO. Men handlar ocksa mycket om hur bra postflop spelare man ar. Manga hander kan man ju beroende pa ovrigas spelares stil dra hem pga av en limp pre om man inte anser deras range of hands ar inom den flop som slar. Men kraver ju lite "balls "

Spelarna har generellt blivit battre inom onlinepoker, sa table selection ar en faktor att ta stor hansyn till vid val av spel. Jag har varit for lat for det tidigare, bara dragit upp 5-6 bord och tagit det som det kommer, men jag har slutat med det, valjer borden med omsorg och lagger mindre timmar, och har battre resultat. Slutat med de dar 12 timmar sessions, gor det bara typ pa julafton och sana hemska dagar numera.

Skaffa en mentor, that rocks!

"Räknar du pottoddsen och har implicita odds i tankarna så kan en syn vara ett bra alternativ om man inte vill satsa allt för mycket på en draghand".... det har ar intressant, det kan jag diskutera i evigheter speciellt draghander och vad de ar varda, men jag antar vi inte ska det

spela gott!

Hep
    /Annapanna

En tanke är att spela färre händer och de få man spelar vara mer aggressiv på.
    Samtidigt att spela i position, som gör det lättare att ge upp ifall man tror sig ligga illa till.

Många spelar för många händer just med den syn/limp inställningen.
    Det skapar ett stort läckage av chips i längden.
    Fördelen med en tightare image är att aggressionen lönar sig oftare, då man har en tightare image.
    De semibluffar man försöker sig på, betalar sig bättre många ggr, de då träffar.
    Så en TAG stil med stor koll på position, då är just en av de mer lönsamma stilarna.

Men att aldrig limpa/syna tycker jag också är fel.
    Man måste variera sitt spel.

Men att spela färre händer och ha tålamod, tänkte lite på din 7 2 s på knappen...
    Rätt position, men lite tålamod kunde ha varit bra, finns ju "lite" bättre händer att gå till batalj med...
    Men det är min åsikt och jag är känd som en "tightass"...
    He he.

Skämtåsido så skall man tänka på vem man möter och på vilken nivå man kör.
    Det du gjorde var bra aggresiv poker, enda tabben var att du körde mot en fisk...
    Och försöka göra "moves" mot en fisk är farligt.

Moves funkar mot bra spelare som har vet att folda.
    En fisk har noll koll på vad han har.
    Alltså foldar han sällan topp par oavsett kicker.
    Topp par är nötterna för många...
    Även för en del SH spelare som ser sig som hajar...
    Just det som gör det lönsamt att känna till din Fi och för detta krävs tålamod och rätt position...

Något jag ser ofta hos aggressiva SH spelare är att de ofta också är synstationer.
    Del 1 i deras plan är ofta att vinna preflopp på aggression, missar de del 1 i sin plan blir plan 2 att ha "lottotur".
    Här är en av skilnaderna mellan en aggressiv pokerspelare och en aggrofisk...
    Aggrofiskar är för övrigt sällan medvetna om att de är just fiskar i grunden...
    De har problem att folda preflopp, då de inte vill ge sig, ego problem många ggr.
    Givetvis skall man inte alltid folda...
    Men heller inte alltid syna...

Att folda lite oftare kan vara bra som en fälla för en aggrofisk också.
    Man eldar på dennes ego och bankar in skallen då man gött upp honom tillräckligt.

Man ser tendenserna hos bra spelare att oftare riskera med mellanhänder i bra position, de kör sällan sina lottohänder i sämre positioner.
    Och då de gör detta är det med en tanke på att ge en falsk image.
    Men de gör det bara billigt, inget de riskerar ett helt inköp på.

Och då de får en reraise så kan de folda.
    Många av dagens SH spelare har svårt att folda, speciellt om de backat en del.

Vilket kan vara lönsamt ifall man spelar rätt mot en sådan och har flyt.
    Men också jäkligt dyrt om man har otur och han drar ut med en 2 par mot din höga pocket.
    KK har en jäkla benägenhet att orsaka sådana förluster...

Så position, tålamod och kunskap om hur Fi spelar är några av nycklarna för ett plus på kontot...

Men som sagt allt detta är i teorin, i praktiken kan man göra allt rätt och ändå sluta sessionen med 2-3 inköp minus...
    Lol

Ett ganska enkelt sätt är att spela tajt i början av bordet för att se vilka spelare du möter! Men att börja spela tajt och sedan övergå till en lös/aggro stil får folk konfunderade

Ett ganska enkelt sätt är att spela tajt i början av bordet för att se vilka spelare du möter! Men att börja spela tajt och sedan övergå till en lös/aggro stil får folk konfunderade

I agree...

Jag har inte spelat så mycket shorthanded. Men när jag har prövat, så har det blivit rätt aggressivt. Jag är van att spela lite försiktigare tror jag. För då brukar man lättare kunna luska ut om motståndaren spelar emot för att dem bluffar eller att dem inte bluffar. Och i shorthanded måste man väll spela aggressivt?

När jag spelar lite aggressivare genom att höja ofta och re-raisa, så blir det svårare att luska ut om motståndaren höjer för att dem tror att man själv inte har något, eller för att dem faktiskt sitter på en riktig hand. Jag hoppas ni förstår vad jag menar.

Jag antar att det handlar om erfarenhet. Men det är lite frustrerande ibland måste jag säga. För efter ett tag så börjar man tro att alla försöker sitta dit en.. fast det är motståndaren som sitter på en bra streak

Kom att tänka på en artikel från Bluff, där dem recenserade Jamie Gold´s spelstrategi då han vann WSOP 2006. Där körde han en väldigt aggressive approach där han konstant bettade eller raisade sina motståndare för att få dem att gissa om han satt på en bra eller dålig hand. Sedan kunde han själv effektivt utläsa om motståndaren bluffa eller inte om någon spelade emot. Satt dem på nöten foldade han, bluffa dem satte han dem all-in.

Jag gillar Mr Fish och C4Q´s approach.

Tänker mig, om man kör mycket limp-syn, kan man oftast använda det faktum att man också kan floata med lite oftare än vanligt. Dvs. om motståndaren nu sätter dig på att vara passive-synare. Hänga med och syna blankt på flop för att reraisa turn/river... Kan iofs bli dyrt om man har dålig tajming och motståndaren faktiskt sitter där med en riktig hand. Det är väll det som är problemet med att man inte kan utvinna värdefull information på tidigare gator. Men om det sitter en aggrofisk och bettar.. vad ska han ha?

I agree...

Jag skulle vilja säga precis tvärt om, det är mycket bättre att starta med exempelvis en lös 3bet för att bygga upp en image så att du senare får syn när du 3bettar stål.(=

+ Reply to Thread